Wat is dit voor een vogel.

Hij zat in mijn schuur. Ik had de indruk dat zijn conditie niet zo best was. Hij was niet echt schuw, maar toen ik hem buiten zette was hij opeens weg.
Zwartgrijs met witte veren aan de onderkant, groene poten, rode snavel met gele punt. Iets groter dan merel (maar slanker)
Ik dacht niet een waterhoentje, of toch.
Johan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkeerde bril op Cica?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goh keesje, ik kan je niet bijhouden, je veroudert zo snel! Ik bedoel, verandert zo snel.. of hangt van de vraag af>
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is-ie inmiddels weer vertrokken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ja ik zie m ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@fiedemonika, Dat is een een zeer oude Daguerreotypie van een verre voorouder.

Antwoorden (3)

Het is inderdaad een waterhoentje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
klopt helemaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, was ook 't eerste wat in mij opkwam. +
dat is idd een waterkip, oftewel waterhoentje.
hij zat in je schuur zeg je?
dan heeft hij mogelijk een tijd zonder eten of drinken gezeten?
of hij zat er nog niet zo lang, maar is hij tegen de muren / ramen aangevlogen om te ontsnappen, met hoofdpijn als gevolg.
dat zou de slechte conditie verklaren.
Rieneke1
13 jaar geleden
Als wilde dieren zomaar een vreemd gedrag hebben, dan is er wat aan de hand. Een waterkippetje is van nature een vrij schuwe watervogel en zal altijd van de mens wegvluchten, je zegt hij is niet echt schuw, betent al dat hij ziek is, een gezonde watervogel gaat nooit een schuurtje in.