Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarmee kan ik mijn buxusplanten in de rijen of stekbed, volvelds spuiten tegen het onkruid

zoals straatgras e.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uitermate gevaarlijk om met roundup te gaan spuiten tussen buxus of met een ander chemisch middel, een zuchtje wind de verkeerde kant op en het gaat mis.
Ik zou het straatgras met een scherpe schop voorzichtig afplaggen, dus een dun laagje grond met het gras.
Hierna een flinke laag fijn gemalen boomschors over de kale grond en je bent voor jaren van het tuintjes gras af.
ook kan je met schoonmaakazijn gaan spuiten, helpt ook prima en wordt volledig biologisch afgebroken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij antwoord op de andere oplossing,maar het idee is goed

Andere antwoorden (2)

Met Roundup is denk ik het snelste alleen moet je er wel voor zorgen dat het niet op je planten komt.
Neem een plank of een oud groot deksel en hou die voor de planten wanneer je spuit. Roundup word alleen opgenomen door de planten die je raakt.
Er schijnen ook bescherm kappen te huur of te koop te zijn, die je kunt gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Topsin, korreltjes, werkt supergoed in beplanting.
Maar het kan zijn dat het niet meer is toegestaan, zal je even moeten nazoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding