Lampionplant is helemaal afgestorven na de winter, komt hij terug?

Ik heb hem gekocht als winterharde plant. Of ben ik gefopt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Het beste antwoord

Nou kriz maak je niet ongerust, hij komt gewoon weer op. Heb de plant al 10 jaar in de tuin en het leuke is hij komt op plaatsen de grond boven waar je hem niet verwacht, zelf tussen de tegels, Het heeft een wortelstok die ondergronds zijn weg zoekt elk jaar heb je er meer, ha ha ! Maar als het je te gek wordt trek je ze er gewoon uit en bepaal je zelf waar ze verder mogen groeien. Ik vind het zelf heel leuk en kan dan na de zomer weer veel bossen uitdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor, het is in principe een vaste plant, die zoals veel vaste planten die niet houtachtig zijn, bovengronds afsterft in de winter. Dan komt ie in de lente keurig weer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, deze sterft bovengronds af en komt gewoon weer op dit jaar, het is net onkruid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Wie de plant wil zaaien, kan dit het beste omstreeks mei doen. Hoewel de plant als vaste plant bekend staat, is overhouden in tuinen in de Benelux lastig. De bovengrondse delen sterven in het najaar af. Wel komt de plant in het voorjaar weer op.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eenmaal een lampion plant hebt kom je volgens mij nooit meer vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit je op de kleigrond, dan komt hij de komende 10 jaar ieder voorjaar terug, zit je op de zand grond, reken dan op 80 jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En steeds meer en meer en meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig hebben wij kleigrond :-) Als ik het begrijp is het dus een echte woekeraar. Nou ja, we zien wel.