Las laatst iets over pindakaas geven aan de vogels in de tuin in de winter. Mogen vogels eigenlijk wel pindakaas eten? Is het niet te zout voor ze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Antwoorden (5)

Nee, de vogels vinden het heerlijk, lekker vet... Zo kunnen ze de winter wel doorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geen enkel probleem. Pindakaas is net zo goed of slecht voor mensen als voor vogels. D.w.z. als jij iedere dag 1 pot pindakaas leegeet is dat niet goed, en als je 10 potten pindakaas buiten zet voor de vogels is dat ook niet goed. Want dan wordt het o.a. te zout.

Vooral een laagje pindakaas op de stam van een boom smeren, is voor vogels een feest. ;-)

Lees het zelf nog even na, op de site van de vogelbescherming. Link hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, je was me net voor ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg je van mij ook een plusje hoor! ;-) Het overkomt mij ook weleens dat iemand mij nèt voor is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel ;))"
Nee dat is niet slecht, ook niet volgens de vogelbescherming.

•Pinda’s
Pinda’s zijn een welkome aanvulling op het menu van veel vogels. In de lente kunt u ze echter beter weghalen, omdat grote pinda’s voor heel jonge vogels lastig te verteren zijn. Met doppinda’s in een korfje of aan een slinger kunt u vogels goed bekijken. Losse pinda’s in een netje vallen ook in de smaak maar bederven sneller. Pindakaas vermengd met strooivoer kunt u op de bast van een boom smeren voor de boomklever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef de vogels de hele winter pindakaas (met nootjes) samen met walnoten, die ik voor ze kraak en het vruchtvlees doe ik ik een netje waar pinda's in hebben gezeten. De vogels vinden het heerlijk want het is de hele winter enorm druk geweest met heel veel soorten vogels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pindakaas is door veel biologen goedgekeurd, en met name die met stukjes noot trekken veel vogeltjes aan. let wel op dat je calvé pindakaas neemt! wij hebben ook potte pindakaas in de tuin. de calvé is altijd zo leeg, maar van de goedkope merken blijven ze af!

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bedoel natuurlijk POTTEN en niet POTTE. excuses.