Wie kan mij vertellen wat de naam van deze struik is ?

Deze foto heb ik eind september gemaakt op de St. Pietersberg in Maastricht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem aan dat je die met de rozenbottels bedoelt? want zie zo snel al 3 verschillende planten op de foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, met die rozenbottels, maar wat zijn dan die pluizige dingen.

Het beste antwoord

In zuid Limburg komt nog heel veel de wilde Clematis voor, deze klimplant klimt niet alleen de bomen in, maar groeit ook heel vaak over de grond en/ of lage struiken, het grotere blad welke je op de foto ziet, hoort bij deze Clematis, ook wel bosrank genoemd.
De rode vruchtjes zijn de bottels van een wilde roos, die rond de twee m. hoog kunnen worden.

Toegevoegd na 18 uur:
De zilveren pluizen horen natuurlijk bij de bosrank, het zijn de zaadjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan dit antwoord heb ik wat, bedankt !

Andere antwoorden (2)

Het lijkt op de Cornus Mas en deze bevindt zich ook in de omgeving van St. Pietersberg.

Cornus Mas: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Illustration_Cornus_mas0.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meeste blad dat je ziet is van een kornoelje. De bottels zijn van een roos, misschien hondsroos, Rosa canina (maar kan goed een andere soort roos zijn). De pluizen zijn van een clematis (bosrank).