ik heb voor mijn deur een eik staan en heb er elk seizoen last van, hoe krijg ik die gemeenteboom weg?

lente-geen gemak, zomer- hars op de ruiten van de auto, herfst -bladeren en eikels (golfbaan op het dak van mijn auto) en winter nog steeds die bladeren die niet verteren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus je gaat eerst bewust 'achter' die eik wonen, en vervolgens ga je klagen dat je er last van hebt ??

Het beste antwoord

Vaak haalt de gemeente niet zomaar een boom weg, er moet aangetoont worden in welke mate de overlast is, of hij ziek is, gevaar oplevert voor de omgeving. Als dat niks wordt, kun je vragen of ze hem wat kortwieken. Het is een alternatief ik weet er alles van, heb precies het zelfde meegemaakt en je kunt niet altijd je auto ergens anders kwijt. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

verhuizen?
Die boom staat nog steeds zuurstof te leveren als jij er al lang niet meer bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verandert niets aan zijn probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens doortje en khepput, klinkt een beetje als iemand die naast een bestaand cafe gaat wonen en vervolgens gaat klagen over geluidsoverlast... hiermee wil ik overigens NIET zeggen dat de vraagsteller geen probleem heeft met de natuurlijke gedragingen van betreffende boom.
je kan naar de gemeente en vragen of die boon weg kan, anders kan je het beste je auto in je schuur of ergens verder weg zetten. je kan ook verhuizen naar bijvoorbeeld een ander huis in je buurt, het kost wat en je bent er lang mee bezig, maaar het eindresultaat is beter dan wat je nu hebt!

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezwaarschrift indienen bij de gemeente en het probleem voorleggen en een alternatief aandragen B.V de eik vervangen door nieuwe aanplant.En als er de buren er ook last van hebben gezamenlijk een bezwaarschrift indienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezit geeft altijd zorgen; doe de auto weg en ga met de fiets.
Als u geen schuur hebt voor de fiets hebt u in ieder geval een eik om hem aan vast te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is de situatie precies zo en de gemeente weigert al 20 jaar om de boom te verwijderen. Kennelijk is in ons land een boom belangrijker dan het woongenot van mensen. Ook als ik aanbiedt om 10 bomen ergens anders te planten, blijven ze weigeren.
Als ik zelf ingrijp, hebben ze me zo te pakken natuurlijk. Dat had ik 20 jaar geleden moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen of de gemeente een Eik wil kappen is een beetje als vloeken in de kerk. Schade aan je auto door bezit van een ander is natuurlijk ook niet zo prettig. Als het dak van je auto een golfplaat is geworden leg dit dan voor aan je verzekering. Die kunnen je precies vertellen hoe het met de aansprakelijkheid is gesteld. Voor hun is het "Wie betaald de rekening"en daar hebben ze een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boom gaan ze niet weghalen om deze redenen.
Zou ook niet moeten.

Ik ga er vanuit dat het bij jou niet mogelijk is om een eindje verder te parkeren.
Je kan een hoes over de auto doen, dan ben je in elk geval van de hars af.
Als je dan ook nog een laagje schuimrubber in de hoes doet (waar die op het dak komt) dan help het ook nog tegen de eikels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgelopen voorjaar/ begin zomer waren extreem droog, hierdoor hebben veel bomen luis gekregen en die luizen zorgen weer voor de plakkerige substantie op je auto, is de zomer normaal, dan zal je er geen last van hebben. verders zou je als de eikeltjes vallen, je auto tijdelijk op een andere plaats kunnen zetten, voor dit kleine ongemak zaag je natuurlijk geen bomen om en wil je ook geen blad van deze mooie bomen hebben, tja, dan zou je naar een flat moeten gaan verhuizen en dan wel flink hoog, ook daar kan er wel eens een blaadje op je balkon waaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dit niet echt serieus geantwoord op een iets waar de ander duidelijk mee zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je gelijk in, maar bomen wegzagen omdat er blaadjes afvallen vind ik ook geen serieus probleem, dat doen alle bomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het geheel met eddijst eens.
Er wordt in Nederland al veel te veel gekapt om onzin redenen. De boom stond er (waarschijnlijk) al toen vraagsteller daar kwam wonen, dan had hij toen dat probleem al kunnen voorzien. Eiken worden nu eenmaal groot en oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg oud!
vraag aan de gemeente dat houthakker da komen weg halen ps die zijn daar gespschaliseert in dus da gaat niet op u huis vallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaatje onderaan de stam boren koperen spijker of schroef erin. Wel zonde van een gezonde boom!