Welke kleuren bevorderen je concentratie?

Veel kleuren hebben een eigenschap zo kunnen sommige kleuren je beter laten slapen. Maar welke kleuren bevorderen je concentratie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
5.9K

Antwoorden (4)

Dat schijnt groen te zijn.

In Australië is een kantorencomplex volledig in allerlei tinten groen ingericht. Met ook veel planten. Het schijnt dat daar de werknemers beter kunnen concentreren en dat er minder ziekteverzuim is.

Ik kan geen bron vinden, maar heb dit een aantal jaar geleden op t.v. gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleurkenmerken
Rood: stimuleert de hartslag en de bloeddruk, geeft energie, intimiteit, passie, verhoogt de eetlust en is dus geschikt voor de eetkamer.
Oranje: vriendelijk, warm, geschikt voor de woonkamer en kinderkamer.
Geel: vrolijk maar fel geel irriteert, geschikt voor schaars verlichte ruimten, de hal en entree.
Blauw: rustgevend, kalmerend, vermindert de eetlust, geschikt voor badkamer en slaapkamer.
Groen: brengt kalmte, rustig voor de ogen, ontspannend. Lichtgroen is geschikt voor slaapkamer en woonkamer en middelgroen voor de keuken en eetkamer.
Violet: stimuleert de creativiteit, geschikt voor speelkamer en kinderkamer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus ja, ook hier staat groen! Maar ook blauw schijnt dus rustgevend en kalmerend te werken, wat weer bevordelijk is voor de concentratie is lijkt mij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeker niet gemakkelijk te zeggen, want iedereen heeft weer andere kleuren nodig. Het is afhankelijk van heel veel zaken.
Ik heb er een heel interessant boek over:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-magie-van-kleur/666754588/index.html
De magie van kleur. Onvoorstelbaar wat net dat beetje geel voor mijn concentratie heeft gedaan, terwijl dat voor jou misschien wel blauw kan zijn.
Best een boeiend boek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht altijd dat het roze was (babykamer) maar dat kan ook voor activiteit /creativiteit staan.