Heeft iemand ervaring met het verven van wollen plaids met textielverf?

IK heb een heel mooi (wollen) plaid in het bruin. Nu worden onze banken over twee weken gestoffeerd in het grijs en wil ik natuurlijk een grijs plaid. Ik kan echter nergens een betaalbaar leuk grijs wollen plaid vinden. Heeft iemand ervaring met het verven van wol in de wasmachine? Een medewerker van een intratuin zei dat dit moet lukken maar ik betwijfel het. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
3.8K

Het beste antwoord

Dat kan alleen met handwas verf en dus niet met van die verpakkingen die je in de wasmachine moet doen.Ik denk alleen niet dat je je bruine plaid ooit grijs gaat krijgen hoor,wanneer je een bruine plaid gaat verven met grijze verf dan gaan die kleuren mengen.Ik denk dat je dan een vieze kleur bruin gaat krijgen.Ook ga je heel wat tinnetjes verf(bijvoorbeeld van Dylon) nodig hebben en heel veel geduld,je zult voortdurend moeten roeren.Heb je weleens op de markt gekeken bij de stoffenkramen?Nu het herfst is hebben ze volop mooie (en betaalbare) wollen stoffen in zoveel soorten grijs als je maar wilt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In feite zou het moeten kunnen, ook met die tinnetjes van de drogist. Doe het wel met de koudwater-variant, anders zal de wol ontzettend krimpen, en misschien wel vervilten als het echt te heet wordt.
Kan je er een stiekem stukje afknippen of een draad eruit halen? Probeer het dan eerst daarmee met een klein testje in een klein bakje met iets verfmiddel.