Helpt een licht doorlatend rolgordijn ook tegen de warmte?

Ik wil in mijn woonkamer een licht doorlatend wit rolgordijn plaatsen. Helpt dit ook tegen de warmte, of moet ik toch een verduisterend rolgordijn nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Het beste antwoord

Wij hebben beneden licht doorlatende rolgordijnen en boven verduisterende rolgordijnen. Boven is het een stuk koeler dan in de woonkamer.

Het helpt wel iets, maar een verduisterende werkt beter, maar is minder mooi in de kamer vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zowel een licht doorlatend als een verduisterend rolgordijn helpen tegen de warmte. Het beste werkt nog een gordijn aan de buitenkant van de ruiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witte lamellen werken het best weet ik uit ondervinding.Ze voelen zelfs niet warm aan terwijl de zon er opstaat maar de ruit is wel warm.