Een stoffeerder heeft de bank opnieuw met leer bekleed, het comfort is verminderd, hoe kan dit?
Weet iemand of de vering wordt ingekort?
1) Tegen de tijd dat je bekleding toe is aan vervanging, is de vering ook al deels opgerekt. Als daar gewoon nieuwe niet-elastische stof of leer op wordt gezet, moet het ofwel zo losjes worden gemaakt dat je vouwen krijgt (wil niemand) of de vering moet weer op spanning worden gebracht om te voorkomen dat het leer (de stiksels) scheurt als je gaat zitten. Of er is niks aan de vering gedaan en het leer is goed stevig gestikt en blijft nu als een soort hangmat zitten, terwijl de vering eigenlijk wel verder ingedrukt zou kunnen worden. 2) De vering was nog prima maar kan door de nieuwe strakke stof niet volledig ingedrukt worden. Het nieuwe leer is gewoon stugger dan je oude gebruikte bekleding. Hoe vaker je de bank gebruikt, hoe meer het leer zal gaan rekken en uitzakken. Dat gaat niet in 1 dag. Gewoon geduld. En wel gebruiken die bank, anders blijft het zo. Hoe meer 'beweging' het leer krijgt, hoe soepeler het wordt. Eigenlijk net als met nieuwe leren schoenen, als je die vaak draagt lijken ze ook een halve maat groter te worden.
maanden in gebruik heb en rugpijn heb, als ik er een poosje op gezeten heb, hoop ik toch dat dit zal veranderen. Op dit moment zal ik niemand aanraden om een bank te laten stofferen. Het is zelfs duurder dan een nieuwe bank. Omdat ik gehecht was aan de bank, vanwege de eiken kast erom heen en omdat ik het zitcomfort enorm prettig vond, heb ik de keuze gemaakt. Het zitgedeelte bestaat uit 8 stukjes aan elkaar genaaid leer, evenals voorheen. Voorheen zat er softleer op en nu gewoon leer (van zeer goede kwaliteit).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.