Wat kost een verbouwing?

Een vriend van me kan een flatje kopen, hij is echter niet blij met de indeling. een uitleg:

De bedoeling is dat het een "grote" studio wordt. Wat er nu instaat is een woonkamer, een douche met gescheiden toilet, 2 slaapkamers, een hal en een keuken.

Hij wilt dan de slaapkamer aan de woonkamer koppelen, de keuken-kamer naar een badkamer veranderen, en een slaapkamer blijft waar die is. en de muur waar de wc nu zit rechttrekken aan de hal/slaapkamer muur, anders steekt er een stukje muur de woonkamer in. De keuken komt dan in de woonkamer.

Ik weet alleen niet of het appartement draagmuren heeft die in de weg zitten en hoeveel het is.

Bijgaand een link naar de huidige indeling, slaapkamer 1 blijft bestaan.

Ik hoef geen preciese bedrag, maar een wilde shcatting. Hij wilt alles uitbesteden, ook het leggen van de vloer en het schilderen van de muren/plafond (ECT).

Dankjulliewel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier de link, sorry vergeten:
http://cloud.funda.nl/valentina_media/018/325/549_grotere.jpg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn idee, Loenie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst maar eens informeren of dat allemaal wel mag.
Het is dan wel een koopflat, maar heel vaak zijn er toch regels. Er zal een bewonersvereniging zijn die wel weet hoe dat zit.

Het beste antwoord

Een badkamer kost al gauw €15.000,= en een keuken ook. KVIK heeft hele betaalbare en moderne keukens. Of Ikea natuurlijk. Een goede schilder kost ook al gauw €2000.- per week. Stucen kan door de stucconcurrent voor €20.-pm2. Dus reken maar uit. Dan moet je de vloer nog.
Ik zou tussen de slaapkamer en de woonkamer schuifdeuren maken. Of suite deuren. Want als je het later weer wil verkopen zijn twee slaapkamers meer waard dan één. En je wil natuurlijk geen waardeverlies in deze markt.
Mocht je interieuradvies nodig hebben dan houd ik mij aanbevolen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is nogal een verbouwing die hij wil laten uitvoeren!

Als je de badkamer en de keuken wil verplaatsen en echt alles wil uitbesteden, denk ik dat je snel aan zo'n 45.000 euro moet denken, inclusief keuken en badkamer. Materiaalkosten voor de keuken en badkamer hangen natuurlijk sterk af van zijn smaak.

Je vriend kan het beste een aantal offertes opvragen en daar dan de beste uit kiezen. Tegenwoordig kun je heel aardig via internet een aantal aannemers vrijblijvend offerte laten maken voor het werk. Kijk bijvoorbeeld op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
eerst ff zelf een echte bouwtekening regelen (meestal gratis in te zien bij de gemeente, soms zelf digitaal) Ik gok dat je goed zit kwa draag muren, maar als er stukken draagmuren weg moeten heb je het zo over 10.000,- en misschien kan of mag het niet eens.
Als je zelf handig bent, scheelt dat enorm in de kosten. Als je alles moet laten doen, dan maken de uren het duur.
Ik denk, met behulp van een paar handige vrienden, dat je met €20.000.- een heel eind komt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraagt hij niet.
Hallo, de prijs is afhankelijk van de materialen die jullie gebruiken en de arbeidskosten. Ik kan geen prijs geven, enkel de prijs van ons (grote) verbouwing met één arbeidskracht. Die bestond uit het vernieuwen keuken, toilet op eerste verdieping toevoegen, nieuwe badkamer (een kamen erbij trekken). Totaal kosten ong. 1 ton euries.