Koud water onder de douche maar andere in mijn huis krijgen warm water?

Hey,
Ik zit met iets heel lastig.
Al een hele tijd heb ik elke ochtend koud water onder de douche en wordt het maar niet warm. Hetgeen dat ik zo vreemd vind is dat mijn partner die een halfuur tot een uur later in de douche gaat heet water heeft waardoor ik heel jaloers ben natuurlijk aangezien ik al een halfjaar geen goede douch heb kunnen nemen. alle andere kranen geven wel heet water.

Wat kan ik doen om mijn ochtend beter te maken?

een jaar geleden
in: Interieur
2.2K
ronron1212
een jaar geleden
Later douche de boiler is nog niet goed opgewarmd of je gebruikt de kraan verkeerd.
Duivendrop
een jaar geleden
@ronron1212 dank u voor uw antwoord. Even meer informatie i.v.m de boiler: De verwarming heb ik om 6.30 aangezet zodat de boiler ook aangaat ( denk ik ) en om 7u30 in de douche gegaan met koud water, hoe kan ik de boiler sneller laten opwarmen? later douche is geen mogelijkheid aangezien ik dan te laat ben op het werk :D
ronron1212
een jaar geleden
denk niet dat de boiler iets met de cv te maken heeft. zou eens een specialist er naar laten kijken misschien zit er een timer op je boiler
Inekez1
een jaar geleden
Als er wel warm water uit andere kranen komt op het moment dat jij wil douchen, dan ligt het dus niet aan de boiler. Als er wel warm water uit de douchekraan komt als je partner die gebruikt, dan ligt het dus ook niet aan de kraan. Vraag je partner eens te laten zien hoe de douchekraan werkt om warm water te krijgen onder de douche.
tinus1969
een jaar geleden
Goede suggestie van Inekez1
Duivendrop
een jaar geleden
Slechste suggestie van inekez1 .. parnter heeft al samen met mij in de douche gestaan . Water was koud
Duivendrop
een jaar geleden
Heb even getest om 13u30 .. dus nadat er eerst enkel koud water was (gedouched om 7u30). bij de partner warm water (8u30) en dus nu om 13u30 terug koud ..
Duivendrop
een jaar geleden
@keeswim .. dank u voor uw antwoord. 14u50 getedt en terug warm water
TurfGraver
een jaar geleden
Lijkt alsof boiler pas water opwarmt als er vraag is (geweest). Instellingen of boiler zelf nakijken.

Antwoorden (1)

Is een bekende, vaak voorkomende storing. In je CV-ketel zit een driewegklep die wel eens blijft hangen, incidenteel of permanent. Deze regelt dat de warmwatervoorziening altijd voor gaat, en de waterstroom naar de radiatoren wordt dicht gezet zodra je een warmwaterkraan opendraait. Zelf vervangen is te doen als je handig bent, maar het best kun je een monteur laten komen. Hij kan ook net zo goed in de andere stand blijven hangen, zodat je radiatoren koud blijven. Moet je niet willen met zoveel kleum in de lucht.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
@teusvh er is sprake van een boiler heeft niets met de cv te maken.
Duivendrop
een maand geleden
Probleem is opgelost,, Je hebt de kraan waar je de warmte instelt en de kraan waar je de hoeveeldruk van water regelt, awel als je dus de knop niet volledig opendraait hb ik warm water , draai ik hem volledig open koud.