Hoe krijg ik de muffe geur uit een kast?

Ik heb een hele mooie eiken houten kledingkast 2ehands gekocht. Alleen 1 nadeel hij heeft een hele muffe lucht rons zich hangen en ook erin. Voordat ik mijn kleren erin hang wil ik het liefst die lucht eruit hebben... iemand tips?
Groetjes

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Interieur
3.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Zodra de geur er uit is kun je van die geurbuiltjes gebruiken om het fris te houden

Antwoorden (2)

Zet er een vochtvreter in of baking soda (kijk naar de link)

Maar zodra de muffe geur er uit is,
zorg er voor dat het vocht er makkelijk uit kan.
- door de deur op een kiertje te houden.
- of boor boven de kast wat gaten
( als je dat niet erg vind voor de kast )

Kleding is niet 100% droog en er zal altijd nog wat vocht in blijven zitten,
maar parfum en zeep resten in kleding gaan ook rotten of verstikken op te duur.
En na een hoop jaren gaat die geur in de kast of kleding zitten.
( maar het vocht vrij houden scheelt een hoop )

Hoe ik het voorkom dat kleding geen muffe geur krijgt:
- Parfum vrije wasmiddel en geen wasverzachter gebruiken.
- Niet te veel zeep in wasmachine
- Kleding die dat kan heter wassen ( 60c of hoger )
- Kleding die niet te heet kan meer spoel beurten bij programma ( 40c of lager )

Succes, en voorkomen is beter dan genezen.
3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Ik heb bakjes met azijn neergezet in de kast en iedere dag ververst. In de supermarkt krijg je (goedkope) grote jerrycans azijn.
En zoals de persoon voor mij al zei: ook baking soda helpt goed.