Dit is ongetwijfeld rundleer of buffelleer. De structuur in het oppervlak ("krasjes, strepen en vouwen" zijn deels een gevolg van huidbeschadigingen (b.v. van pikkeldraad) en worden daarom ook vaak gereepareerd met microvezel. Schapenleer heeft dat heel veel minder en heeft daarom ook een veel meer gesloten oppervlaktestructuur. (afbeelding)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Welke van de twee is het dan? Een buffel is een ander dier dan een rund.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Buffelleer en rundleer lijken bijzonder vel op elkaar. Gezien de "krassen en vouwtjes" lijkt dit het meest op enigszins met microvezel gecoat rundleer.