Hoe kan ik een hoekbank opdelen in meerdere stukken?

Ik heb een hoebank die bestaat uit
een zitgedeelte voor twee personen en
een gedeelte voor een derde persoon met louche gedeelte eraan vast.

Nu is met het verhuizen alleen het eerste gedeelte in de woonkamer gekomen. De andere was te groot voor de lift. Nu staat dat gedeelte hier in de bering. Is het eenvoudig omdat het uit drie zitkussens bestaam op te delen in twee stukken? En zo ja wie zou dit kunnen doen, een timmerman ofzo?
Ik verwacht dat ook al zou ik dat gedeelte met een apararte verhuislift proberen naar boven (4e) te krijgen ik het niet door de deur krijg (het twee zit gedeelte ging er maar net doorheen).

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Interieur
3.9K

Antwoorden (1)

Het probleem zit meestal bij de ondersteuning over de gehele lengte van de bank. Als je zelf zou gaan zagen voor een tweezitsbank krijg je toch het probleem van de ondersteuning aan de zijkant én de bekleding. Als de bank het waard is zou ik contact opnemen met een bedrijf, dat meubels op maat maakt én bekleedt. Zo'n bedrijf zit in Heerde. Je kan ze het probleem voorleggen en een offerte aanvragen. Een offerte is altijd vrijblijvend.