krijg ik betaalt als ik mijn spullen aanbied bij een kringloopwinkel?

Ik heb vanwege een nadere verhuizing straks spullen over.
Ik probeer nu al online op facebook mijn schemerlamp te verkopen wat niet lukt dus krijg ik betaalt als ik mijn spullen aanbied bij een kringloopwinkel? Ik kan het geld goed gebruiken. Andere tips ook welkom.

Picture for question
5 jaar geleden
in: Interieur
42.6K
Ritsuka
5 jaar geleden
Kringloop geeft jou geen geld
KennisDelen
5 jaar geleden
Ik zou het via Marktplaatsdoen, dan zien (waarschijnlijk) meer mensen je advertentie.

Antwoorden (3)

Bij de meeste -al dan niet alle- kringloopwinkels krijgt men geen vergoeding voor de aangeboden spullen. Wat u verder zou kunnen proberen is het te verkopen via sites zoals bijvoorbeeld marktplaats.
U zou overigens (telefonisch) contact met de of een kringloopwinkel(s) kunnen zoeken of kijken op de website(s) hiervan om te kijken of daar informatie te vinden is die uw vraag zou beantwoorden.
Als bronnen heb ik drie kringloopwinkels toegevoegd waar inkoop mogelijk is, afhankelijk van wat u aanbied en de markt die de winkel daar dan dus wel of niet voor heeft.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Voor zover ik kan vinden is het ongebruikelijk dat men een vergoeding geeft bij een kringloopwinkel. Zou je me een paar kringloopwinkels kunnen tonen die een vergoeding geven?
Nee, de bedoeling van een kringloopwinkel - de naam zegt het al - is spullen te hergebruiken. De meubels, serviesgoed, kleding en boeken om maar e.e.a. op te noemen worden door particulieren gedoneerd , afgestaan. Ze moeten ook schoon en niet kapot zijn. Meestal als het veel is wordt het door de Kringloopwinkel met een busje opgehaald, dat wel.
Wat je ook kunt proberen als is het op Marktplaats aan te bieden. Kan ook lang duren of hele lage biedingen opleveren. Dan is er nog de optie van de tweedehands winkel. Dit zijn kleine zelfstandigen i.t.t. de kringloop die vaak door vrijwilligers gerund worden voor het goede doel.
Bij een tweedehands winkel kan je binnen lopen met je spullen of in jouw geval de lamp en onderhandelen over een redelijke verkoopprijs. Denk je niet voorbarig rijk, het bod zal ongetwijfeld laag zijn en dan is het aan jou om een tegenbod te doen en vooral niet te laten merken dat dit je laatste mogelijkheid is.
Succes hoor!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kort door de bocht en nog deels onzin ook, zie mijn bronnen eens. Daar heb je er al drie waarbij inkoop mogelijk is, afhankelijk van het product. De naam kringloopwinkel betekend volgens mij meer dat het een plek is waar spullen een tweede, derde, vierde etc. kans krijgen maar zegt niets over donaties of inkoop.
Een kringloopwinkel betaalt nooit voor aangeboden artikelen.
De service voor de schenker is, indien nodig, het ophalen van de spullen.
Sommige kringloopwinkels hebben een uitgebreider aanbod voor schenkers: de spullen worden allemaal meegenomen en het pand veegschoon opgeleverd. Denk aan een overlijden. Ook de 'rommel' is dan meegenomen.
Kringloopwinkels hebben een ander doel (niet winstgevend).
Allereerst kunnen mensen die weinig te besteden hebben voor een leuk prijsje artikelen aanschaffen van kleding tot bankstel etc. Verder biedt de winkel een perspectief voor mensen om te werken, denk aan 'sociale werkplaats-plekken', werkzoekenden, vrijwilligers etc.
Het geld dat binnenkomt, wordt weer geïnvesteerd in het totale concept.

Facebook is de plaats om spullen te verkopen. Op deze manier bereik je nog altijd de meeste mensen. Is de prijs die je vraagt wel reëel?
Indien het niet lukt op Facebook heb je inderdaad nog marktplaats. Ben dan ook heel reëel in de vraagprijs. Verder heb je nog meer tweedehands-sites, even googelen welke je prettig vindt. Denk aan: 2dehands.nl, speurders.nl.
De tweedehandswinkeltjes worden al genoemd.
Natuurlijk kun je ook een kraampje huren op een lokale rommelmarkt. Kijk wel dat de kraamhuur niet te hoog is. Je zou dan ook eens kritisch door je andere spullen kunnen gaan. Ook kleding en schoenen (schijnt op marktplaats heel veel verkocht te worden). Misschien heb je ook nog familie, buren, vrienden die spullen schenken om te verkopen. Zorg dat alles netjes, schoon en fris is.
Succes!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kringloopcentrum
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als informatie van Wikipedia komt dan is het niet direct feitelijk juist, want Wikipedia bestaat ook maar vooral of alleen uit informatie gegeven door bezoekers. Dus zal het ook vol staan met meningen.