Ik heb een glas wijn laten vallen toen ik de trap op liep, ben ik verzekerd voor deze schade?

Het betreft een nieuwbouwwoning van slechts 9 maanden. De gehele muur bij de trap zit eronder en de trap. Het gaat er met geen mogelijkheid vanaf.. Vlekken bijven zichtbaar. Ben all-risk verzekerd.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Interieur
3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Daarvoor moet je contact opnemen met je verzekeraar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hi Vics,
Bedankt voor je snelle en waardevolle reactie. Ik had de voorwaarden gelezen en kon het niet zo gauw vinden. Voordat ik sta te stamelen aan de lijn wil ik ik eerst wat argumenten weten waarom wel verzekerd. zo niet, dan hoor ik het ook graag natuurlijk.
Mijn oprechte excuses dat mijn vraag niet volledig was. Hoop dat het nu wel helder is :)
LeonardN
5 jaar geleden
Wat voor verzekering? Inboedel bijvoorbeeld niet:
https://www.consumentenbond.nl/inboedelverzekering/wat-dekt-een-inboedelverzekering
Een AVP meestal ook niet (schade aan anderen wordt gedekt)
https://www.independer.nl/aansprakelijkheidsverzekering/info/dekking.aspx
paulus811
5 jaar geleden
Is het je eigen huis of dat van een ander?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Leonard Het betreft een all-risk inboedel verzekering van ABN AMRO
LeonardN
5 jaar geleden
Ah sorry ik heb onvoldoende gelezen. Inboedel+all risk wordt wel vergoed als het eigen schade is. Echter waar je over spreekt is wellicht geen inboedel. Het zijn geen losse spullen en valt dus eerder onder de opstalverzekering (gok ik). Blijft lastig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Leonard Ja inderdaad. Blijft lastig.. Mogelijk zijn er gebruikers die er meer weet van hebben..
Inekez1
5 jaar geleden
Ook zaken als laminaat, vloerbedekking, gordijnen en muurbekleding zoals behang vallen onder inboedel. De opstalverzekering gaat vooral over de constructie. Alles waarvoor je bij een reguliere huurwoning als huurder verantwoordelijk bent, valt in principe onder de inboedel.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Iemand anders? :)

Antwoorden (1)

Ik ben bang dat dit valt onder de uitsluitingen, één van de volgende punten zou van toepassing kunnen zijn:
- door het bewerken of reinigen van inboedel;
- door normaal gebruik, ook als dat leidt tot ontsiering;
- door een bijtende, besmettende of verontreinigende stof.

Indien het wel onder de dekking valt, geldt er een eigen risico van 100 euro. Voor dat geld kun je in elk geval de muur overschilderen of opnieuw behangen. Een trap moet toch op de een of andere manier goed reinigbaar zijn, lijkt me. Tenzij je er tapijt op hebt laten plakken. Overweeg in dat geval maar meteen een andere trapbekleding, want er gaan vast nog vaker vlekken op een trap komen.

Uw verzekering dekt NOOIT schade die ontstaat:
 door opzet, ernstige nalatigheid of een illegale activiteit van u;
 door achterstallig onderhoud;
 door het niet nakomen van een beveiligingsafspraak;
 doordat u onder invloed bent van een bedwelmend middel;
 door het bewerken of reinigen van inboedel;
 door normaal gebruik, ook als dat leidt tot ontsiering;
 door een aardbeving, overstroming, molest of atoomkernreactie;
 door terrorisme die niet vergoed wordt door de Nederlandse Herverzekeringsmaatschappij voor Terrorismeschade (NHT). Zie ook
terrorismeverzekerd.nl;
 door grondwater, water uit uw vul- of tuinslangen of vochtdoorslag;
 door wind zwakker dan windkracht 7 volgens het KNMI;
 door diefstal door een persoon die in de woning mag komen;
 door diefstal zonder inbraak van inboedel uit een motorrijtuig, vaartuig of uit een ander gebouw dan de woning. Let op: Staat op uw
polis dat u een buitenhuisdekking heeft voor bepaalde kostbare inboedel? Dan geldt dit niet voor schade aan deze kostbare inboedel;
 door optreden van de overheid;
 door of aan uw (huis)dier;
 door een plant, schimmel, virus, bacterie, of ongedierte;
 vóór het begin of na beëindiging van uw verzekering;
 door een bijtende, besmettende of verontreinigende stof. Let op: Dit geldt niet voor schade door rook of roet;
 doordat een zaak uit zichzelf stuk gaat of het uit zichzelf niet meer doet. Let op: Dit geldt niet voor schade door brand, bliksem,
ontploffing of uitstromend water;
 als nationale of internationale wetten of regels dit verbieden;
 tijdens verbouwingswerkzaamheden. Tenzij u aantoont dat de kans op schade hierdoor niet groter is geworden.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
iemand anders nog?
burgos
5 jaar geleden
Joh, haal er een kwast overheen.