Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er kleine elektrische dekens?

Bestaan er kleine elektrische dekens die alleen het voeteneinde van het bed verwarmen?

(Of: is er een andere manier om alleen het voeteneinde te verwarmen? Geen kruik of kersenkussen of zo, want die verwarmt een te klein gebied.)
 

6 jaar geleden
in: Interieur
5.8K
Inekez1
6 jaar geleden
"Geen kruik of kersenkussen of zo, want die verwarmt een te klein gebied" Twee of drie kruiken is ook een optie. Wat ik zelf doe voor warme voeten in bed:
- 10 minuten voor ik naar bed ga 3 flessen (frisdrankflessen van 1,5 liter) met heet water in bed leggen. Bij het voeteneinde een fleecedeken dubbelvouwen met de flessen (en later de voeten) daartussen. Extra deken om het voeteneinde vouwen en aan alle kanten instoppen onder het matras tegen warmteverlies. Fleece voelt warmer aan dan gladde katoenen lakens.
- Voor ik ga slapen, maar na het tandenpoetsen, even 5 minuten met de voeten in een teiltje warm water. De voeten worden lekker warm en de bloedsomloop wordt gestimuleerd waardoor ze ook warm blijven. Op mijn slaapkamer (geen verwarming, wel het raam open) is het vaak tussen de 0 en 10 graden 's nachts, maar ik heb nooit koude voeten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, die bestaan. Zie bijgaande link naar bol.com. Afmeting 75 x 40 cm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding