Laden kun je er meestal zo uit trekken. Soms zit er een deuveltje of blokje in om te voorkomen dat iemand de lade per ongeluk te ver open trekt. Dat moet je dan eerst verwijderen (losschroeven, afbreken of afzagen).
Deuren kun je verwijderen. Afhankelijk van het soort scharnieren ofwel gewoon er uit tillen, ofwel de scharnieren los schroeven.
Legplanken achter de deurtjes liggen over het algemeen los.

Soms zit de kuif (die boog op de bovenkant) alleen vastgeklemd met deuvels. Dan met 2 man los wrikken en omhoogtrekken. Als je pech hebt zit er lijm tussen. Dan wordt het breken of zagen. Zelfde geldt voor de poten.

De rest van de kast is hoogstwaarschijnlijk tot 1 geheel gemaakt. Dat krijg je niet zonder schade uit elkaar.

Het is geen Ikea of Lundia, hè. Maar als je wil kan alles uit elkaar. Als het daarna ook weer netjes, stevig, zonder schade in elkaar moet, is dat echter niet aan te raden.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oké dank. Ik denk dat er niet gelijmd is. Mijn ouders hebben 'm jaren geleden ook al eens uit elkaar gehad. Mijn moeder (89) kan alleen niet meer goed herinneren hoe precies. Kan het dat het bovenste gedeelte, mits niet gelijmd, relatief makkelijk van de onderste helft te scheiden is?
Inekez1
6 jaar geleden
Het zou een gestapeld geheel kunnen zijn. Ook dan: eerst laden en deuren verwijderen. Kijk of er aan de binnenkant iets te zien is dat je kunt losdraaien ofzo. Zo niet, dan zou het kunnen dat de verschillende onderdelen (poten - ladekast - deurtjeskast - bovenrand - kuif) los op elkaar gestapeld staan en gewoon met deuvels en gaatjes in elkaar passen. Daar kom je vrij eenvoudig achter door met 2 personen de onderdelen van elkaar te tillen. Mocht het zo zijn dat de zijkanten van het deel met de deurtjes niet vastzitten aan de horizontale delen onder en boven, dan moet je wellicht die beide zijkanten de achterkant van dat deel los van elkaar halen. De achterwand kan geklemd zitten, of geschroefd. Bekijk de kast goed van de onderkant, bovenkant, binnenkant en achterkant voordat je begint. Maak eventueel tussendoor foto's van de onderdelen als blijkt dat je toch heel veel losse delen gaat krijgen die later weer precies hetzelfde in elkaar gepuzzeld moeten gaan worden.
burgos
6 jaar geleden
]]]wij maken zelf meubels,bovenstaande antwoorden zijn onmogelijk.
Deze kasten zijn allemaal geduveld en gelijmd.
Deze kasten storten zo in elkaar zonder lijm en duvels,zou het niet proberen je krijg alleen maar schade,
burgos
6 jaar geleden
Bovenkast staat ws los,dat kan dus wel .
Maar verder demonteren kan je echt vergeten.
Waarom wil je hem uit elkaar halen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het om het vervoeren gaat, zou ik, indien mogelijk, de laden (+ planken) er uit halen en de gehele kast, goed beschermd door dekens etc., in zijn geheel op een aanhanger vervoeren.