Op hoeveel graden mag een katoenen matrasbeschermer van Maradiso worden gewassen?

Matrasbeschermers van 100 procent katoen schijnen in de zomer lekker koel te zijn. Er zijn echter diverse soorten, die op verschillende temperaturen gewassen kunnen worden. Wie weet op hoeveel graden dit soort van Lidl gewassen kan worden?

6 jaar geleden
in: Interieur
1.6K

Antwoorden (1)

Wij wassen deze matras beschermer op de laagste stand van de machine,
Als je het zeker wil weten kan je altijd even bellen met de lidl klanten service.
burgos
6 jaar geleden
joro
6 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Ik heb de hoes besteld bij de onlineshop en hoop hem vandaag te ontvangen. Voordien heb ik naar klantenservice Lidl gebeld, omdat de omschrijving erg beknopt was. Helaas konden ze mij geen antwoord geven. Is het overigens een kwalitatieve goede hoes, die koel aanvoelt in de zomer?
burgos
6 jaar geleden
Prima hoezen,op elk bed hebben wij deze,en ze gaan gewoon in de was ,op de laagste stand.Wij hebben ook wel eens hoezen gehad van satijn, maar dat is niet bevallen, voelt glibberig Ha ha
joro
6 jaar geleden
Bedankt, ik ben erg benieuwd. Ik heb er internet veel gezien en de prijzen verschillen nogal. Nu heb ik een molton. Ik ging er vanuit dat molton ook 100% katoen is, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn en er zit geen label in, dus ik weet het niet. Is het verstandig om de molton erop te laten en daar de matrasbeschermer op, of raad u aan de molton eraf te halen?
burgos
6 jaar geleden
Oei zie het nu pas,zou de molton er afhalen in de zomer veel te warm.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb katoenen matrasbeschermers, weliswaar van een ander merk, maar deze kunnen gewoon op 60 graden gewassen worden (staat ook in de hoes aangegeven). Ze zijn niet gekrompen.
In principe moet beddengoed op 60 graden gewassen worden vanwege de huisstofmijt. Op 30 graden worden deze niet gedood.
Kwam er zelf een keer achter dat ik een Lieveheersbeestje mee had gewassen op 30 graden en die bleek nog te leven.