Hoe komt het dat er op alle ramen condens zit na het schilderen van de living ?

Ramen waren altijd proper, maar na het schilderen van de muren, kan je niet meer door de ramen zien. Hoe komt dit en vooral .... hoe krijg ik dit weg ?

7 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Condens op ramen na het schilderen is een normaal verschijnsel. Het komt doordat de luchtvochtigheid in de kamer hoger is dan de temperatuur van de ramen. Als de ramen kouder zijn dan de lucht, condenseert de lucht op de ramen.
Bronnen:
een maand geleden