Wat zijn de voor- en nadelen van keramische vloertegels?

Toegevoegd na 1 minuut:
Huishoudelijk gebruik

Toegevoegd na 1 uur:
Tov parket of houten vloer

7 jaar geleden
in: Interieur
1.7K
paulus811
7 jaar geleden
ten opzichte van welke andere vloerbedekking?
SimonV
7 jaar geleden
Hier staat wat info:
http://www.tegelzetter-weetjes.nl/soorten/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het grootste nadeel is dat er geen voordelen zijn...!
paulus811
7 jaar geleden
Preekfluweel, dat is niet waar. Tegels zijn goed schoon te houden, slijtvast en prima te combineren met vloerverwarming. Hoezo geen voordelen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mwah, wel als je je huis wilt inrichten als een ziekenhuis ;-). Zelf vind ik ze voor een woning ,die in mijn optiek warmte en vriendelijkheid en gastvrijheid moet uitstralen, volslagen ongeschikt, maar dat is ECHT een kwestie van smaak. Net zoals ik glas en staal niet thuis vind horen in een woonkamer, maar toch zie je dat gebeuren.
Bordensteker
7 jaar geleden
Hopelijk heb je geen benedenburen. Bij het toestemming vragen wordt m.i. over het hoofd gezien dat de tegels er langer liggen dan dat de benedenburen er blijven wonen.

Antwoorden (1)

Ze zijn duurzaam, onderhoudsvriendelijk en hygienisch, en bovendien eenvoudig zelf te leggen. Ze zijn wel prijzig, maar kunnen meer "hebben" dan natuursteen.

Tegels zijn echter wel ijskoud (tenzij je vloerverwarming hebt, en daar zijn ze dan wel weer geschikt voor) en hebben ook een koude uitstraling, maar daar kun je van houden. Verder zal zo ongeveer alles wat je er op laat vallen kapot gaan, en vooral hoogglans tegels BLIJF je poetsen ! Je ziet er ALLES op, zeker op een lichte tegel.

Het is natuurlijk aan jezelf om een afweging te maken wat voor jou belangrijk is.

Toegevoegd na 49 minuten:
Belangrijkste voordeel ten opzichte van een houten vloer : hij zal minder snel beschadigen en heeft minder onderhoud nodig.

Belangrijkste nadeel ten opzichte van een houten vloer : de harde uitstraling, de ongezelligheid, de kou, ze kunnen spekglad zijn , vooral na dweilen mag je wel een bordje plaatsen, en je ziet -wederom vooral op lichte tegels - er ALLES, elk kruimeltje en haartje, op liggen. Niet echt "woonvriendelijk" zeg maar.