Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een leren stoel schoonmaken?

Ik heb een leren stoel (2e hands dus weet niet waar hij mee behandeld is) waar ik een tijdje een plaid over heen gelegd heb (en op gezetten) en nu zit er een hele plaklaag op de stoel nadat ik de plaid verwijderd heb (zat ook gekleefd aan de stoel) De stoel voelt op deze plekken nu plakkerig aan.

7 jaar geleden
in: Interieur
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat wijst er op dat de stoel is gemaakt van een speciale soort leer, het zogenaamde pull-up leder, vaak diepgekleurd glimmend leer. De toplaag die oorspronkelijk bedoeld is om het leer te beschermen, verslijt na verloop van tijd tot er bijna niets meer van over is. En kan dan door invloed van (lichaams)warmte plakkerig worden en blijven. Je kunt dat niet (zelf) herstellen. Vermoedelijk zal alles wat je doet het alleen nog maar verder doen slijten en dus erger maken.

Als de stoel nog het waard is, kan de meubelmaker hem wel behandelen en een nieuwe toplaag aanbrengen , dan ben je van het plakken af. Maar ze doen dat natuurlijk niet gratis. Prijzen zijn zo echter niet te vinden ; die zul je moeten op/aanvragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding