Hoe kan je deze houten tabakspot omschrijven (ook hoe oud ongeveer)?

Kelder aan opruimen en enige dat ik nog weet is dat "het een oud ding uit familie is" :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Het beste antwoord

Hij lijkt veel op de antieke houten tabakspot uit ca. 1900 die op http://veiling.catawiki.nl/kavels/1901860-biedemeier-pijpenhouder-met-zilveren-binnenbak-antieke-houten-tabakspot-en-sigarenkistje-ca-1900 staat.

Een soortgelijk merkplaatje van de fabriek kan ik alleen vinden op koffiemolens, en daar staat bij een exemplaar dat dit van 1910 dateert. Maar de bedragen waarvoor ze te koop staan zijn niet bijster hoog. Over de fabriek kan ik helaas geen informatie vinden.
Als de tabakspot ook een binnendeksel heeft dan is ie wat meer waard.

Dus de omschrijving kan simpel zijn: houten tabakspot uit het begin van de twintigste eeuw. Gemaakt door Fabrik Marke K & M.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plaatje koffiemolen kwam niet door, maar ook die stond zinloos te zijn in kelder ;)
Dank, ik kom nu wel verder met deze info.