Hoe krijg ik een zwanenhals weer stroef ?

Hoi,

Ik heb eeb bureaulamp met een zwanehals ongeveer zoals deze:
http://ergoiamtoo.com/store/image/cache/data/antiques/17284/main-shot-700x700.jpg

Maar hij zakt steeds en de hals beweegt dus heel soepel. Hoe kan ik zorgen dat de hals weer stroef wordt. Is daar een spray voor ? Kan Ik 'm ontvetten ? of is ie echt versleten ?

Bedankt !

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Mijn bureaulamp is zo'n goedkope bureaulamp van de HEMA. Ook heeft hij als bovenste stukje een 'zwanenhals'. Ik heb hem met loctite weer stroever gekregen. Loctite zorgt er eigenlijk voor dat bouten en moertjes niet van elkaar los trillen (denk aan een fiets). Loctite is verkrijgbaar in de bouwmarkt.