wat is soft touch bekleding?

Ik zoek op internet allerlei informatie over soft Touch bekleding, maar ik vind geen relevante informatie. Er wordt alleen gezegd dat het ''zeer comfortabel'' is. Verder staat er nergens war het van gemaakt is of wat de voor- en nadelen zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
1.8K

Antwoorden (1)

Het bestaat uit een combinatie van slijtvast Textileen en zachte Sunbrella-stof. De stof is gemaakt van Hularo synthetische polyethyleenvezels, zeer sterk en vuilafstotend. Ontworpen door het Deense bedrijf Cane-Line en gemaakt in Europa. Het materiaal is in staat om in twintig minuten ermee bedekte tuinmeubels na een regenbui weer droog genoeg te laten zijn om erop te zitten. De kleur is gevlekt grijs. Het is UV-bestendig, kleurecht, waterafstotend, vorstbestendig en volledig onderhoudsvrij. Er wordt wel aanbevolen om de meubels in de winter onder een hoes binnen op te slaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Textileen is weerbestendig doek, bestaande uit polyester draden met een PVC (nylon) coating. De vezels worden samengesmolten zodat het rekbestendig is en vormvast.
Amadea