Wat is de beste manier om je zitzakte legen?

Ik heb laatst een zitzak gekocht maar deze zit erg ongemakkelijk. Ik wil er dus vulling uithalen maar weet niet hoe ik dit het beste kan doen. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
3.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gat maken of als er een rits inzit deze een beetje opendoen en de stofzuiger verder het werk laten doen.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zit er een rits in de zitzak. Dat is fijn, dan heb je alvast een opening
Omdat de vulling overal heen kan verplaatsen (door statische lading, of rollen bijv) is het een goed idee de zitzak voor het legen met de opening in een grote zak te leggen waarin je de vulling wilt opvangen (bijvoorbeeld een kliko-bag). Dit is een beetje afhankelijk van de grootte van de zitzak en hoeveel vulling je er uit wilt halen.
En dan legen maar, door hem op zijn kop te houden, wel handig om dit met twee mensen te doen.
Als je er slechts een beetje vulling uit wilt halen, kun je dit het beste scheppend doen met bijvoorbeeld een bak. Zorg dat je iets bij de hand hebt om op te vangen. En waarschijnlijk is het sowieso handig het met twee mensen te doen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die korreltjes moet je er uitscheppen met een glazen schaal. Daar blijven ze niet aan hangen en als je de glazen schaal dan leegt in een vuilnisbakzak glijden ze ook weer zo van de glazen schaal in de vuilnisbakzak zonder dat ze alle kanten op vliegen en statisch worden. Dat kan je rustig alleen doen, tenzij je iemand gebruikt om de vuilnisbalzak goed open te houden. Probleemloos.
Ivana