mag ik een verticale tuin in mijn kamer plaatsen?

ik zag wat mooie foto's van verticale tuinen en wouw ik er ook 1 voor op mijn kamer maar ik weet niet of dat wel kan dus is mijn vraag of het wel kan of niet en wat er allemaal in mijn kamer kan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
Amadea
9 jaar geleden
Wie is dan de eigenaar van die kamer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat er kan of niet is afhankelijk van de hoeveelheid licht in je kamer, en hoeveel zorg je aan de planten wil besteden.
Amadea
9 jaar geleden
@ali123: Dan gaat het dus niet om mogen maar om mogelijk zijn. In je eigen kamer mag je doen wat je zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar komen er daar dan niet meer insecten op af?

Het beste antwoord

Veel hangt af van de hoeveelheid licht die je kamer binnen valt.
Normaal zet je kamerplanten voor het raam, maar met een verticale tuin gaat dat niet: dan zit je zelf in het donker, en de planten groeien naar het licht, dus van binnen uit heb je daar niet veel plezier van.
Het zal dus een zijwand moeten worden: automatisch kom je dan toch uit op planten die schaduw kunnen ve4rdragen.
Bedenk ook dat zo'n tuin er op de foto mooi uitziet, maar dat als je hem mooi wil houden, je er tijd en zorg in moet steken en blijven steken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar komen er daar dan niet meer insecten op af?
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat zal wel loslopen. Al loop je wel risico op luis en spint als je de verkeerde planten kiest voor die plaats, en/of ze niet goed verzorgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Plus
Verticale tuinen hebben een rustgevend effect op onze gemoedstoestand en algemeen welzijn.
De wetenschap toont aan dat wanneer mensen in een groene omgeving werken, ze gelukkiger zijn en minder geplaagd worden door stress en angstigheid. Hierdoor dringt zich een vergroening op. Wanneer planten groeien vangen zij koolstofdioxide op. Daarnaast produceren ze ook weer zuurstof.
http://dutchimpressivegreen.com/nl/verticale-tuin