Waarom is een toiletbril en toilet ovaalvormig?

Waarom geen driehoek, vierkant of cirkel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Het beste antwoord

Er zijn ook vierkante en ronde potten, maar een ovaalvormige zit ergonomisch het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Om de dijen te ondersteunen, dus voor het zit gemak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat het lekkerst zit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is precies wat
de billen willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Driehoek en vierkant lijkt me waardeloos zitten, cirkel zou nog kunnen. Maar denk eens aan het schoonmaken. Dat gaat toch echt bij een cirkel of ovaal stukken makkelijker dan bij een driehoek of een vierkant met al die hoekjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zitting past zich aan naar je kont. Niemand heeft een ronde kont. Als je het van links naar rechts (of andersom) bekijkt, is je kont ook ovaal. Twee tegenovergestelde ovale vormen die op elkaar gaan zitten, geven de meeste steun (en gemak).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij woonde toch in Rome? de oude modellen waren volgens mij gewoon een lange plank met gaten. Waar je overigens leuk kon bij praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reggio Emilia