Welke blanke, doorzichtelijke, lak kan ik gebruiken voor een eetkamertafel?

Op de huidige tafel zit een lak o.i.d. welke ik er eerst vanaf ga schuren. Is een parketlak een goede optie ? Het moet na aanbrengen en in de dagelijks gebruik niet al te veel plakken en makkelijk schoon te houden zijn. Of kan ik dan beter gaan in oliën?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.6K

Antwoorden (2)

Een watergedragen parketlak is uitstekend te gebruiken voor jouw doel.
Neem speciaal de lak voor op traptreden die is extra slijtvast.
Heb er zeer goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat wij doen in onze meubelfabriek,is.. bij een oude tafel alles er afhalen,evt met afbijt,en dan goed schuren,eerst met wat grover schuur papier en dan met fijn.
Waarom wij er geen lak laag meer opzetten is om de volgende reden,hoe netjes je ook ben,in een korte tijd heb je weer krassen,dit gaat nu een maal zo.
Dus mijn advies is... kaal maken, en in de was zetten,als je dat doet,houd je altijd een mooie tafel,want je kan hem goed bij werken,dat is met was zo gebeurd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Was of olie vraag advies bij een dhz zaak.
burgos