Hoe richt je een kamer in met weinig geld?

Ik moet door omstandigheden weer bij mijn moeder intrekken.
Ik mag in mijn oude slaapkamer maar die stond in de planning om opnieuw gedaan te worden. Het behang is eraf en er licht geen tapijt meer in.

Ik heb geen baan meer en weinig geld.

Ik heb op een tv meubel, tv en bed niks.

Ik moet hebben

verf of behang
tapijt, zeil of zoiets
een bureau
een klerenkast
een boekenkast
gordijnen

Hoe doe ik dit op de goedkoopste manier.

Wat is goedkoper verfen of behangen
tapijt of zeil? En meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3.3K

Het beste antwoord

Hoi diepongelukkig,

Marktplaats is echt de optie om aan tweedehands meubilair te komen. Ik heb er mijn eettafel + stoelen voor 30 euro en een hoekbank voor niets bijvoorbeeld.

Daarnaast wil ik je echt de kringloopwinkel aanbieden. Ik weet niet waar jij woont, maar hier in Utrecht hebben ze een hele grote (de Arm). Hier hebben ze echt van alles en bovendien hebben ze ook gedacht aan de auto-loze mensen; iedereen mag als ze binnen een uur zijn een bakfiets lenen, om hun aangekochte spullen mee naar huis te brengen!

Als je weinig geld hebt, moet je creatief zijn. Dat ben ik ook. Zo hebben we laatst mijn saaie bureau en kastje zwart gelakt. Binnenkort doen we dit ook met de stoelen en bekleden we het zitvlak met een fluwelen stof (beetje barok stijl <3).

Meestal is verven goedkoper dan behangen. Bij de gamma kan je voor een net prijsje een grote pot verf kopen (wit en gebroken wit). Maar als je echt graag behang wilt moet je eens vragen of ze (ze = de winkel) nog wat restpartijen hebben. Deze zijn altijd goedkoper. Ook op marktplaats kan je voor restpartijen kijken.

Ook voor de vloer geldt dit; ga op zoek naar restpartijen. Een jaar geleden hebben we voor de woonkamer voor echt een belachelijk goedkope prijs een vinyl-vloer gekocht. Ik geloof dat het de kwantum was.

Daarnaast heb ik toen ik op mezelf ging wonen mijn familieleden en wat kennissen ook een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog wat hadden liggen, wat ze niet meer gebruikten. Het resultaat:

- Een prachtige laminaat-vloer van hoge kwaliteit voor in mijn slaapkamer.
- Een senseo
- Een tv-meubel
- Een kapstok
- Een stofzuiger
- En nog veel meer.

Dit zou jij ook eventueel kunnen doen.

Mocht je toevallig in Utrecht of omgeving wonen, dan heb ik genoeg tips voor goedkope (tweedehands)zaken.

Veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Eigenlijk wilde ik gewoon de kringloopwinkel aanraden, niet aanbieden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kijk bij de kringloop winkels en op marktplaats voor goedkope spullen en bijvoorbeeld restpartijen behang en dergelijke.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedoelde: marktplaats.nl

En je kunt ook op sites als deze kijken:

www.gratisaftehalen.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
restanten behang of verf. Niet genoeg behang voor alle wanden, doe er een in een andere kleur.
Ik had paar jaar geleden behang voor 2 euro per rol.
Verder kringloper, of gratisaftehalen,nl
en verder vragen of familie of kennissen nog een kast of bureau over hebben. Of oude gordijnen die je kunt vermaken
anneliez
12 jaar geleden
Je moet eens gaan kijken wanneer er grof vuil opgehaald moet worden, Je staat versteld wat mensen vaak weggooien!
Ga eens kijken bij een goedkopere zaak of ze restcoupons hebben liggen, meet je vloer wel eerst op en vaak hebben ze een rest zeil liggen die net groot genoeg is. Zeil is vaak
goedkoper dan vloerbedekking, hoewel dat als coupon vaak voor weinig geld weg gedaan wordt. Ze zijn blij als ze zo'n rest kunnen verkopen. Dit geldt uiteraard ook voor gordijnen. Ik denk dat je met een goed dekkende verf ook goedkoper uit bent als met behang. Je hebt dan ook weer een behangtafel, borstel en lijm nodig.
12 jaar geleden
Ikea doet wonderen !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga inderdaad bij kringloopwinkels kijken. Kijk voor tweedehandsspullen op bijvoorbeeld marktplaats.
Verven is meestal goedkoper als behangen. Je kunt vaak bij de Action ook prima verf kopen voor een prikkie.
Houdt bepaalde aanbiedingen goed in de gaten. Je kunt ook een goedkoop laminaatvloertje leggen en doe bepaalde dingen in delen.

Bepaal wat het meest belangrijkst is en doe dat eerst en doe zo iedere maand iets.

En vraag, indien nog niet gedaan, een uitkering aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de Kwantum is het opruiming, leuke spullen en vloerbedekking, behang, gordijnen, verf, enz, voor bodemprijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paar winkels:

Action (voor accessoires)
Kringloop Winkels
Praxis (vloer)
Kwantum (living)