Een luxaflex kun je naar beneden en naar boven openen, wat is effectief het verschil?

Je kunt de jaloezieën van een luxaflex op twee manieren openen, met de jaloezieën schuin naar beneden (vanuit jezelf gezien) of naar schuin naar boven. Zit er verschil in het effect van naar buiten en naar binnen kijken hierbij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
58.7K
ronron1212
9 jaar geleden
Heeft veel effect om de licht doorlating.
Ritsuka
9 jaar geleden
en de bovenkant word stoffiger, dus als je van je weg draait zie je dit niet ;)

Het beste antwoord

Als je ze omhoog zet (vanuit jezelf, binnen staand bezien):
- krijg je meer zonlicht binnen
- heb je uitkijk omhoog en niet omlaag
- heb je inkijk als je raam erg laag ligt t.o.v. mensen buiten

Als je ze omlaag zet is dit allemaal omgekeerd. Zie afbeelding
Plaatje bij antwoord
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, toptekening. Zelf gemaakt?
Poet
9 jaar geleden
Zeker, met dank aan paint
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi, mensen met een passie, plusje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen al voor de tekening een plusje. Verder ook vollledig met je eens. Volgende vraag: hoe maak ik huisgenoten duidelijk dat ze al-tijd de luxaflex verkeerd om sluiten? Ze willen het niet snappen. Dan kom ik thuis en heeft de zon de hele middag in kieren binnen geschenen en is het alsnog warm geworden binnen. Ik heb ze deze zomer maar alvast om half 8 in de ochtend dicht gedaan, ook al komt de zon pas na enen binnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@pokemon, De lamellen aan één kant groen en aan de andere kant rood verven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hihi,prachtig idee

Andere antwoorden (1)

Het allergrootste verschil is het aantal koorden, immers een dubbel set, de gewone voor het op- en neer en de andere twee om het bovendeel te laten zakken. Ik heb ze en word er gek van. Er hangen overal draden af en die moet je creatief oprollen anders struikel je er over en nog erger: het is heel moeilijk ze horizontaal te krijgen.
Het aardige is dat je het gordijn tot op ooghoogtekunt laten zakken zodat er geen inkijk is, of op elke andere hoogte. Maar je ziet de draden van de ophanging toch. Nog een verschilk: de financiën, het is een prijzig systeem.Zelf verlang ik terug naar mijn rolgordijnen.