Kan ik een laminaatvoeg beschermen tegen vocht?

Dat vocht komt van onze hond die steeds op dezelfde plek piest,geen probleem voor het laminaat maar wel voor de voegen.Kan ik deze een beschermlaagje geven,en met wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
3.9K
Ivana
14 jaar geleden
De vraag waarom je hond daar piest vind ik veel belangrijker, want dat is niet normaal, tenzij hij of zij dement is.

Het beste antwoord

Laminaat is natuurlijk niet ontworpen om je hond er permanent en vrijuit op te laten plassen. Natuurlijk is laminaat bestand tegen een ongelukje. En als je er snel genoeg bij bent is er niets aan de hand! Als je toch toestaat dat je hond op het laminaat plast zou ik dat beschermen met een goede parketlak zoals Glitsa.
Glitsa is slijtvast en 'vult'de voegen. En je kan het makkelijk weer opbrengen. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laminaatvoegen zijn bewegelijk en hier zal de lak op scheuren, ook zitten er bijtende stoffen die uiteindelijk door de lak heen zullen vreten. Het beste zou zijn de hond te laten stoppen, maar jouw antwoord is wel hetgeen wat de beste oplossing biedt mijn inziens daarom +1

Andere antwoorden (1)

Goed geoliede vloeren met impregneerolie zijn goed beschermd zijn tegen vocht en andere viezigheid.
Ook een vloer in de was zetten beschermd tegen vocht en vuiligheid.