hamerite over gips verven?

heb spiegel met gipsrand en wil nu hamerite in kleur gebruiken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Antwoorden (1)

Eerst grondverf erop. Dan kun je er wel hammerite op doen, maar het zou een cracquelé-effect kunnen krijgen. Bedenk wel dat je later niet meer met een 'gewone' verf over de hammerite heen kunt verven.
Er bestaan ook muurverven in goud/zilver/koper en allerlei kleuren met metallic-effect. Die verf is beter geschikt om op gips te gebruiken. Voor een extra hoogglans en verstevigend effect kun je er nog met een laagje blanke lak overheen.