Hoe keer je een matras van 20cm waar geen handgreep aan zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
2K
ronron1212
9 jaar geleden
Handen er onder optillen en omgooien.

Het beste antwoord

Vraag eerst even na bij de leverancier of het matras wel bedoeld is om te keren. Dat is niet bij elk matras de bedoeling. Anders is het gezeul voor niks.
Moet en wil je wel het matras regelmatig keren (op de kop en/of hoofd en voeteneind andersom), leg dan 2 spanbanden onder je matras door, op de plaatsen waar je handgrepen had willen hebben. Voor het keren aan beide kanten langs het matras naar boven halen, vastmaken, aantrekken. Net strak genoeg zetten dat je het als handgreep kunt gebruiken zonder dat je hele matras vervormt. Na het keren een beetje losmaken, half rond trekken zodat de gesp weer boven zit, helemaal losmaken en banden onder het matras proppen. Bed opmaken en lekker slapen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst zijwaarts kantelen en omdraaien, dan in de lengte draaien, dat is even sleuren.
Zeker in de lengterichting gaat makkelijker met z'n tweeën.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon heel stevig vastpakken en dan op zijn kant zetten en dan zachtjes het boven- gedeelte naar beneden laten zakken en het matras (liefst tegelijkertijd) aan de onderkant naar voren trekken. Als je bed met de zijkant tegen de muur staat kun je je matras tegen de muur laten rusten.

Met zijn tweeën gaat het het beste.