Ons huis is 1,5 jaar oud (nieuwbouw) maar het water uit de douche wordt steeds kouder, de andere kranen zijn nog goed. Waar kan het aan liggen?

En is er eventueel nog sprake van garantie. Het betreft een Grohe kraan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.5K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Volgens mij zit er op spullen van Grohe 5 tot 10 jaar garantie. Hier de garantie voorwaarden van Grohe:
http://www.grohe.com/nl/21311/diensten-voor-jou/garantie-service/garantie-en-tarieven/

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat de instelling van de thermostaatkraan niet goed meer is. Dit kun je eventueel zelf oplossen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tuurlijk heb je nog garantie, ook op je cv ketel. Daar zal het probleem kunnen zitten. Kan ook te weinig druk in het cv-systeem zitten..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarschijnlijk is het een opeenhoping van vuil (restjes van de aanleg of vuil in de buis) dus hoofdkraan dicht, kraan eraf, filters schoonmaken (als er kalk op zit even de de azijn leggen) kraan er terug op.

Toegevoegd na 1 minuut:
filters zitten in de afsluitringen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de andere kranen nog wel de goede temperatuur worden dan denk ik dat de thermostaat van de douche kraan niet goed is.