Verbruikt een American koelkast meer stroom dan een koelkast en een diepvries samen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
5.4K

Het beste antwoord

Ik heb even gekeken bij BCC. Een Amerikaanse koelkast verbruikt 440 Kwh per jaar en een koelvriescombinatie 280 Kwh per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aparte koelkast en vriezer gebruiken iets meer energie als een koelvriescombinatie. Waarschijnlijk is dat toch nog minder dan de Amerikaanse koelkast. Uiteraard hangt dat ook af van welk model koelkast en/of vrieskast je koopt.

Andere antwoorden (5)

Ja dat zou goed kunnen, want in de meeste amerikaanse koelkasten zit een automatische ijsklontjesmachine... En die kasten zijn enorm groot... Ze werken op 110 volt (maar dat zou niets uit moeten maken)...

Het zou goed kunnen, want in Amerika let men nog totaal niet op rendement en zuinig zijn... Het kost toch bijna niets, energie daaro...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag is te algemeen. Welke American koelkast en welke andere koelkast en welke andere vriezer.
Maar in het algemeen zijn American koelkasten stroomslurpers, dus dat zit er dik in,
14 jaar geleden
Ja zeker weten.

Ik weet dat uit ervaring van een collega.

Maar waarschijnlijk scheelt het ook welk type je hebt, hoe oud hij is en of je veel ijsblokjes etc maakt ( als deze optie er op zit).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot nu toe niet.
Ik ben onlangs verhuisd naar een huis met een dergelijk apparaat, inclusief ijsblokjesmaker en koud waterkraantje, en tot op heden lijkt hij zelfs wat zuiniger te zijn dan mijn oude combi met koelkast / diepvriezer.

De reden is in dit geval vermoedelijk dat dit apparaat helemaal geen rijpafzetting in de vriezer heeft ; mijn vorige leek vaak na twee weken alweer op de Noordpool, en al dat ijs isoleert natuurlijk lekker. Zo lekker, dat je spullen op een gegeven moment eigenlijk niet eens meer echt goed bevriezen.
Ook heeft deze koelkast meer gesloten vakken/laden, waardoor de kou er minder uitdondert.

Alles bij elkaar heb ik zeker niet de indruk dat hij minder zuinig is. Maar uiteindelijk zal dat ook afhangen van de energieklasse van het apparaat. Een A-label koelkast en diepvriezer zijn gegarandeerd minder efficient dan een C-label Amerikaanse combi. En vice versa natuurlijk.

Bereken wat je huidige combinatie doet, en vergelijk dat met de opgegeven prestaties (verbruik enzo) van het apparaat dat je op het oog hebt, dan kun je een weloverwogen keuze maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Eh... A-label is toch juist het meest energiezuinig, en F of G (tot waar loopt die schaal) is het meest energieslurpend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, sorry, ja omgedraaid......wordt weer tijd om die twee etterbakken hier even met de koppen tegen elkaar te slaan geloof ik....kan ik me weer even concentreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, je kunt ook gewoon achter de pc uit gaan en ze aandacht geven....
Je kunt op een vergelijksite diverse koelkasten bekijken en vergelijken. Daar staat ook het energieverbruik bij.

Zolang je niet weet welk type koelkast het is, weet je ook niet of hij meer of minder verbruikt.