wat is een geschikte zithoogte voor een kind van 6.5 jaar?

Ik bezig een krukje te maken voor een meisje van 6.5 jaar.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het moet een verrassing blijven voor ouders en kind dus ik wil niet zomaar de beenlengte opvragen. Ik weet alleen dat het een gemiddeld kind is. Ik hoop dat iemand een stoeltje heeft staan waar kindlief van +/- 6 jaar leuk op zit en de zithoogte even wil doorgeven.

Toegevoegd na 1 uur:
Nav van de eerder gegeven antwoorden kan ik de vraag beter herformuleren: wat is de zithoogte van schoolstoeltjes in groep 3?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan hoe lang zij is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet ze ermee aan de eettafel zitten of gewoon bij de bank?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze heeft al een tafeltje wat ook voor kinderen is. Ik denk dat het schoolmeubilair van groep 3 wel een goede referentie is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je moet dan weten hoe hoog het tafeltje is als ze daar met dat stoeltje onder moet zitten.

Antwoorden (1)

Dat is niet afhankelijk van de leeftijd, maar van de beenlengte van het kind.
Op zich is een hoek van 90 graden prettig, dan heb je de lengte van het onderbeen nodig. Alleen wil je dat ze er nog wat langer gebruik van kan maken, dus ik zou bijvoorbeeld 10 cm langer dan het onderbeen nemen.

Toegevoegd na 7 minuten:
In reactie op je uitbreiding: in dat geval zou ik bij een basisschool gaan vragen hoe hoog de stoeltjes in groep 3 zijn, en daar iets bij optellen voor de groei.