hoe kan je het verschil zien tussen skai en lederlook?

hey wij zijn van plan een nieuwe zetel te kopen omdat onze oude in skai afbladert. Volgens de winkel zou dit niet het geval zijn met lederlook, maar hoe kan ik als leek hier he verschil zien want een verkoper kan ons natuurlijk van alles wijs maken?

mvg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
3.3K

Het beste antwoord

Leatherlook (ook wel skai of kunstleer genoemd) is een soort namaakleer, die is samengesteld uit meerdere lagen gekleurde kunstharsen op een drager van textiel. Het moet regelmatig worden afgestoft met een schone, zachte doek. Plaatsen die moeilijk te bereiken zijn, kunt u met een stofzuigerhulpstuk voorzichtig zuigen. Door overmatige blootstelling aan vet- en transpiratievlekken wordt deze stof hard en kunnen er scheuren of barsten optreden. Het is maar één soort stoelbekleding met verschillende benamingen , dus er bestaat geen verschil. Alleen kost de naam lederlook misschien meer geld.