Hoe weet je hoe vaak je een lamelparket vloer nog kunt schuren?

In een woning die ik betrek ligt een lamelparket vloer. Hoe kom ik erachter of die opnieuw geschuurd + gelakt kan worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
3.1K

Antwoorden (3)

Dat is een kwestie van proberen. Toplaag: 3mm Max 2a3x schuren mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De dikte van de toplaag van een lamelparketvloer is zeer bepalend voor de duurzaamheid van de vloer. Deze bepaald namelijk hoe vaak de vloer kan worden geschuurd nadat de afwerklaag is versleten of de vloer te erg is verwaarloosd (lees: niet goed onderhouden). In het algemeen kan men zeggen dat per mm dikte van de toplaag, de vloer 1x kan worden geschuurd, mits dit door een vakman wordt gedaan. Er moet na het schuren natuurlijk nog wel parket op de vloer achterblijven (ca.1. mm). Een lamelparketvloer met een toplaag van 4 mm kan dus normaal gezien nog 3x worden geschuurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit zelf gaan schuren,vraag het een expert,als je de vloer verpest ben je verder van huis.
Hier wegen de de kosten altijd tegen op,als je het aan een vakman vraagt.
burgos