Nee.
Er zijn zeer oude bedden in oude kastelen en die zijn nog prima.
Er staat nergens een houdbaarheidsdatum op bedden.

Het algemene advies is dat een matras 10 jaar mee gaat.
Maar ook dat hangt af van hoe je er mee om bent gegaan.
Men zegt ook dat je bij het kopen van een nieuw matras niet moet bezuinigen, maar rekening moet houden met gewicht, grootte, leeftijd, slaaphouding, transpiratie etc.

Dat maakt het kiezen vooral moeilijker en de keuze vooral duurder.
Niemand kan jou echt vertellen hoe jij lekker moet slapen. Dat is gewoonweg heel erg persoonlijk. Daarom kan je bijvoorbeeld bij Ikea een matras 90 dagen lang gratis uitproberen!

Bedoel je de bedombouw, het onderstel, het houtwerk, de lattenbodem:
Daar zit geen houdbaarheid op. Die gaan gewoon mee zolang ze goed zijn en dat
kan heel erg lang zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+