Is deze vloer van hout of van laminaat?

Wie kan aan deze afbeelding zien wat voor type vloer dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Enkele verschillen tussen parket en laminaat: de toplagen. Het parket heeft er drie en het laminaat beschikt over vier toplagen. Bij laminaat kan je het dessin zelf kiezen (het design zal dus herhalen doorheen de verschillende planken) bij parket staat dat al vast (want parket is een plank uit een boom, er zullen geen twee dezelfde planken bestaan). Parket is een natuurproduct, maar laminaat word van ander producten gemaakt. Parket kan uitzetten en krimpen, maar laminaat niet. Laminaat is van ander soort materiaal gemaakt dan parket, dus is makkelijker in het onderhoud.

Toegevoegd na 56 seconden:
Op de foto, is dit alles niet dadelijk vast te stellen ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk zo te zien dat het een geoliede parketvloer is of behandeld met was je kunt het et beste vaststellen door ergens in een hoekje waar je het niet ziet met een beiteltje een stukje van de toplaag verwijderen blijft het het zelfde is het parket springt er een hard stuk af is het laminaat