Hoe krijg ik de bril vastgezet van een zwevend toliet waarvan de toegang tot de moer slechts uit een sleuf bestaat?

De sleuf zit achterin en is dus sowieso moeilijk te bereiken. Een steeksleutel (maat 13) kan er wel bij, maar vervolgens kan ik er geen slag mee maken. De ene kant heb ik helemaal vast weten te draaien voordat ik de bril er op heb gezet. de andere kant moest ik wat speling houden, want anders kan ik de bril niet bevestigen. Nu heb ik nog 5 centimeter te gaan om d emoer steving aan te draaien en kan met geen mogfelijkheid er bij. Eén vinger kan net bij de moer, maar heb dan geen grip/kracht om die te draaien. Idioot systeem lijkt het. Of ik doe iets hopeloos verkeerd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas gaat 'm dat niet worden.
Voor een dopsleutel mag de bout niet te lang zijn. Dat is wel het geval.
Bovendien is de sleuf echt maar 2 x 3 cm groot. Misschien dat ik met een haakse steeksleutel iets zou kunnen doen, maar die heb ik nog nooit gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat voor een toilet is het? merk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is een toilet van het merk Plieger, model Compact. Ik heb Plieger ook al gemaild en ben benieuwd met welk antwoord zij komen. Inmiddels heb ik a`16 euro een ratelsteeksleutel aangeschaft. Ga 'm meteen proberen. Hopelijk gaat dit werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoop voor je dat het daar mee lukt.
Ik heb een speciale bril met een soort keilbout achtige bevestiging vandaar.

Antwoorden (1)

Met een haakse dopsleutel kom je een heel eind. An sich is het een klusje van niks, maar als je ZO weinig ruimte hebt, stelt dat wel eisen aan je gereedschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ratelsteeksleutel is het ook niet geworden. Soms doe ik zo dom, dat ik wel dom lijk ;-(.
Als ik natuurlijk de ratelkop over de bout heb gedaan en vervolgens vrolijk aan ga draaien (wat trouwens nog steeds niet lukte omdat ik onvoldoende speling had om een slagje te maken) dan krijg ik uiteindelijk de ratelsleutel er nooit meer vanaf omdat dan bout te diep in de toiletpotholte zit!
Ik heb nu de speling zo klein mogelijk gemaakt zodat ik nog net de bril er op kan zetten. I.p.v. 5 hield ik toen nog 2,5 centimeter over om aan te draaien. Hierdoor was de moer op de hoogte van de sleuf geraakt en kon ik net iets meer kracht zetten met die ene vinger. Meer dan handvast krijg ik 'm dus niet. Nou ja. Het zit redelijk nu. Ben benieuwd naar het antwoord van Plieger!