We hebben tejo Rémy flessenlamp. Om nieuwe lampen erin te doen moeten we de melkflessen er af schroeven en dat lukt met geen mogelijkheid. Suggesties?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1K

Het beste antwoord

Als ik op het plaatje op internet kijk, dan lijkt bovenin de dop een trekontlaster te zitten. http://www.lampenmaken.nl/hoe-kan-ik/uitleg-en-video/lampenwoordenboek.html

Als je die los kan schroeven, dan kun je eventueel vacuüm dat binnen in de lamp is ontstaan verhelpen. Verder inderdaad wat wasmiddel, maar zorg wel dat je lamp niet meer op netstroom aangesloten is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het beste gaan kijken bij winkels waar ze hulpmiddelen voor mensen met een beperking of handicap verkopen, daar hebben ze vaak handigheidjes die goed werken, zoals bijvoorbeeld de bokaalopener, ik weet alleen niet of je genoeg ruimte tussen de flessen hebt, om dit apparaat tussen te krijgen.
http://www.beyondmedical.nl/adl-hulpmiddelen/keukenbenodigdheden/electrische-bokaalopener.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kouder het glas, hoe beter je de fles kunt verwijderen. Een smeermiddel doet meestal wonderen, dus fles op zijn kop, beetje dreft (beetje water toevoegen) en tussen de fitting en de fles laten lopen. Draaien met de fles en de fitting stilhouden. (wel stroom afzetten).