Is het waar dat op mat glas vingervlekken erg goed te zien zijn en dat mat glas stof aantrekt?

Het plan is er om een IKEA-PAX kast te kopen met deuren met mat glas, maar dat werd me afgeraden door iemand om bovenstaande redenen. Iemand ervaringen met mat glas in meubels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Wij hebben mat glas in onze keukendeurtjes. Ik vind niet dat vingervlekken er snel op te zien zijn, veel minder snel dan bijvoorbeeld op het glas van de vitrinekast, waar gewoon glas inzit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw reactie. Hoe zit het met de zichtbaarheid van stof op uw keukendeurtjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar blijft geen stof op zitten, want dat glijdt eraf. 't Is niet zoals met de tv dat het erdoor wordt aangetrokken.
Wel is het zo dat wij licht matglas hebben en op de foto zie ik dat het om donker glas gaat, klopt dat? Het zou kunnen dat je vingervlekken daar iets sneller op ziet. Eerlijk gezegd zou ik dat gewoon even uitproberen bij de Ikea, even met klamme handen de deuren open en dicht doen en kijken hoe het er dan uitziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, oke.
Ik weet niet precies hoe donker het glas is, op de afbeelding zou het verkleurd kunnen lijken doordat de binnenkant van de kast donkerbruin is.
En bedankt voor de tip!