Kan ik een grotere Watt halogeenlamp in mijn bureaulamp doen met draaifitting en E14 R50 4o watt ?

Ik heb een bureaulampje gekocht waar nog geen lampje in zit. Het heeft een E14 kleine draaifitting. En op de doos staat max40 watt. Halogeen sterkte wordt uitgedrukt in Lumen en dan staat er bijvoorbeeld '28 Watt = 37 Watt'. Betkent dit dta ik bij wijze van ook een '38 Watt = 47 Watt' halogeen lamp met draaifitting in het bureaulampje kan zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Ja dat kan, het lage getal is het elektrisch vermogen dat ook bepalend is hoe warm de lamp wordt. Het hoge getal geeft het elektrisch vermogen van een gewone gloeilamp die evenveel licht zou geven als de halogeenlamp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK dan ga ik dat proberen. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een 28 watt = 35watt halogeen gekocht en het werkt. er waren geen lampjes met een groter verbruik dan 28 watt voor de e14 fitting. maar als ik ze tegenkom ga ik het proberen. bednakt