Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een grotere Watt halogeenlamp in mijn bureaulamp doen met draaifitting en E14 R50 4o watt ?

Ik heb een bureaulampje gekocht waar nog geen lampje in zit. Het heeft een E14 kleine draaifitting. En op de doos staat max40 watt. Halogeen sterkte wordt uitgedrukt in Lumen en dan staat er bijvoorbeeld '28 Watt = 37 Watt'. Betkent dit dta ik bij wijze van ook een '38 Watt = 47 Watt' halogeen lamp met draaifitting in het bureaulampje kan zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
704

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan, het lage getal is het elektrisch vermogen dat ook bepalend is hoe warm de lamp wordt. Het hoge getal geeft het elektrisch vermogen van een gewone gloeilamp die evenveel licht zou geven als de halogeenlamp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK dan ga ik dat proberen. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een 28 watt = 35watt halogeen gekocht en het werkt. er waren geen lampjes met een groter verbruik dan 28 watt voor de e14 fitting. maar als ik ze tegenkom ga ik het proberen. bednakt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding