Op welke manier kan ik deze planken bevestigen?

Ik zou graag dit namaken in mijn appartement, maar heb totaal geen verstand van klussen etc. Moet het door de muur geboord worden? Kan het geplakt worden?

P.S. Ik heb ook geen idee waar ik zulke planken zou kunnen kopen en op maat kan laten maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
6.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
gaat het om de verticale planken? je kunt het ook als behang kopen, misschien makkelijker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh sorry, idd om de planken tegen de muur.
Antoni
10 jaar geleden
Volgens deze site http://www.welke.nl/photo/discussie?filter=add:style:Stadstuin is het gebruikte hout "steigerhout". Misschien heb je daar al wat aan, als je dit soort hout wil vinden.

Het beste antwoord

Je kunt natuurlijk gaatjes boren met een plug erin en dan de planken vastschroeven.
Een andere manier is, als de planken en de muur niet al te ruw en krom zijn, het gebruik van Bisom montage kit. Dat zit in een tube. Volg de gebruiksaanwijzing en geef de planken de rijd om te drogen voordat je er iets zwaars aan hangt. Je moet die kit niet net zoals lijm uitsmeren, maar er in dotjes op doen, ongeveer zoals je tandpasta op je tandenborstel doet. In kleine "bergjes" dus. Daarna de plank tegen de muur drukken met een waterpas erlangs zodat je kan zien of ze netjes verticaal hangen, of van te voren een mooi recht streepje op de muur zetten. Dan de planken zachtjes met een hamer gelijkmatig aantikken wn. dan zit het na een paar dagen echt muurvast.

Toegevoegd na 1 dag:
Als de planken zoals op de foto op de plint steunen of op de grond, dan hoeven ze niet zo zwaar verankerd te worden aan de muur. Ze kunnen immers niet naar beneden zakken. De montagekit zal dan zeker voldoende houvast geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Afhankelijk van de muur en wat (het gewicht) er in die manden gaat,
kan je het zelfs met goed dubbelzijdig tape bevestigen.

Ga eens kijken/vragen bij een houthandel. (dus niet bij een bouwmarkt)
Even zoeken en je vindt vast wel iemand die "oud" hout verkoopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je geen handige vriend in je familie of je kennissenkring? Als je er echt geen verstand van hebt, niet aan beginnen. Begin maar eens met een vogelhuisje, om te oefenen...