Is autowas geschikt om microkrasjes uit een hoogglans zwarte meubel te halen?

Ik heb een tweedehandse, nogal verweerde tv meubel van iemand gekocht, zit compleet onder de microkrasjes en residu van water o.i.d. , vlekjes. Ik wil hem graag weer zo goed als nieuwe hebben.

Toegevoegd na 4 dagen:
We hebben een beetje met autowas geprobeerd, en resultaat bevalt me. Het hoeft niet letterlijk als nieuw, ik bedoelde meer om het een beetje op te knappen. Microkrasjes maak ik me niet meer zorgen om, die zie je toch niet wanneer hij tegen de muur zit. Nogal verweerd was misschien ook te sterk uitgedrukt, hij ziet er na waxen al gewoon goed uit. Maar bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kun je goed poetsen met autolak poets, met autowas gaan alleen minescuul kleine krasjes weg. maar je kunt het gerust proberen als het niet gaat gebruik dan autopoets je hebt grof, middel en fijn.succes

Antwoorden (1)

Nee hoor,dat kan niet goed.ik zou je aanraden eerst het meubel te reinigen /vetvrij te maken.dan met staalwol het gehele meubel te matteren waarbij al heel veel van de krasjes zullen verdwijnen ,en daarna een nieuwe glanslak erop te zetten.autowas wil ik eigenlijk afraden,lijkt me niet geschikt,tis was,vettig ,geen lak.