hoe zorg ik ervoor dat mijn stoel over het kleed schuift?

Ik heb een hoogpolig tapijt gekocht, en vlak daarna een relaxstoel.

Er zaten plastic doppen onder de stoel, en het schuiven ging eigenlijk prima, tot er opeens 1 poot half afbrak en ik dus niet meer veilig over het kleed kon schuiven.

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd om het schuiven weer te laten werken, waaronder ook glazen schaaltjes onder de poten te plaatsen.

Dit ging ook een tijd goed, maar het tapijt blijft opschuiven, en na verloop van tijd krijg ik de stoel nog amper naar voren/achter.

Weet iemand een oplossing, of heb ik uiteindelijk een miskoop gedaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
7.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom wil je de stoel steeds verschuiven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb die stoel in mijn kamer achter mijn bureau staan, af en toe moet ik opstaan, dus moet de stoel naar achter geschoven worden, en wanneer ik er weer op zit en achter mijn bureau moet, moet hij weer een stuk naar voren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kun je misschien beter voor een bureaustoelmat kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kun je wieltjes onder de stoel plaatsen, dan kan er een stoelmat over het tapijt en rol je daar zo overheen met je stoel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit gaat erg stroef over een hoogpolig tapijt crea,heb het hier zelf aan de hand gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet een behoorlijk grote stoelmat worden dan. De stoel is ongeveer 70 bij 70. Wou eerst niet aan een stoelmat, omdat het kleed dan zo plat gedrukt wordt, maar als het echt niet anders kan..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is nogal wat,kun je er geen kleinere stoel neer zetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb de stoel begin dit jaar gekocht. Mijn kamer was toe aan een verandering, dus heb ik eerst een kleed gekocht, waardoor de bureaustoel niet meer echt zijn werk deed. Toen zag ik op een site een leuke relaxstoel inclusief massage stand dus ik was meteen verkocht + deze zat ook nog een stuk beter voor mijn rug! Echter toen kwam dus dat probleem dat 1 poot half afbrak. Heb het eerst nog geprobeerd te lijmen, maar dat was ook niet echt een succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En we wouden hem ook niet terug naar de winkel brengen, aangezien we de stoel ook nog met moeite naar boven kregen. (woon 2 hoog) en de stoel was enorm zwaar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is inderdaad niet te doen,misschien dat iemand anders hier een betere oplossing weet dan een stoelmat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hopelijk weet iemand nog een oplossing, toch erg bedankt voor de hulp Maria! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan.

Antwoorden (2)

Ik ga er vanuit dat er ronde pootjes onder de stoel zitten, zoniet dan zijn ze makkelijk te vervangen door ronde.
Misschien bieden zogenaamde "gliders" uitkomst.
Gliders worden in de meubelbranche gebruikt om zware kasten e.d. te verplaatsen. Ze zijn rond, de bovenkant is van rubber voor goede grip en de onderkant is erg glad en de zijde is afgerond zodat het goed kan glijden.
Ze zijn bij de betere meubelzaak verkrijgbaar en zijn er in verschillende maten.
Ik zou ze op de poten vastlijmen met goede secondelijm (bijv. Pattex), wel eerst ff proberen zonder lijm want anders krijg je ze niet meer van je poot af.
Als dat kapotte pootje nog niet vernieuwd is zou ik ff naar de winkel gaan waar de stoel gekocht is en zeggen dat het met verschuiven kapot gegaan is, wat bij normaal gebruik moet kunnen omdat je er toch onder moet kunnen stofzuigen. Ook als het niet onder de garantie valt is het pootje zelf niet zo duur en makkelijk te bestellen, het pootje zit met 1 schroef vast en dus makkelijk zelf te vervangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens bij een ijzerwaren zaak te zoeken naar meubeldoppen van metaal. Dat zijn een soort brede punaises van metaal met een bol oppervlak. Deze werken het beste op tapijt en je slaat ze zo met een hamer (op een theedoek om beschadiging van het metaal te voorkomen) in de poten.