Slapen in een kamer met een boilerketel veilig?

Op zolder staat er bij ons een boilerketel enz wat je op de meeste zolders wel vind. Wel ik ga er m'n intrek nemen we verbouwen die zolder dus naar een slaapkamer. Maar het probleem is. M'n nonkel zei al dat je geen mensen in de zelfde kamer laat slapen waar zo'n ketel staat i.v.m. CO vergiftiging enzo..

Nu, m'n vraag is. Is dit veilig om in dezelfde kamer te slapen als waar zo'n ketel staat? Het boilergedeelte wordt wel afgeschermd met platen zodat het een aparte ruimte wordt. Maar er is op die zolder geen raam dusja, wil in m'n slaap wel nie doodvallen van de CO-vergiftiging :p

Is het bv. nodig om zo'n CO-alarm melder te installeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
5.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn cv-ketel zit in een kast in de logeerkamer. Er is een afvoer. Mijn kleinkinderen slapen daar regelmatig. De cv-ketel is nog niet zo oud en wordt regelmatig gecheckt. Ook heb ik een koolmonoxidemelder. Alles veilig dus.
Laat het even checken door een professioneel iemand, dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elektrisch is sowieso veilig.
Cv-ketel is veilig als het een gesloten systeem is.
Even checken kan geen kwaad, dat ding moet toch af en toe onderhoud hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik slaap in dezelfde situatie en heb een gecombineerde rook+CO2-melder geplaatst. Als dat je een prettiger gevoel geeft is 5 tientjes niet duur.

Antwoorden (2)

Als dat een nieuwe ketel is is het veilig,
als het ouwe meuk is niet.

Is het een gesloten systeem?
(een foto is handig)

Zo'n CO-alarm is altijd een goed idee, kost bijna niks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ziet er wel nieuw uit. Het huis is gebouwd in 2001 dus denk dat de ketel ook van die datum dateert.
Ik heb jaren op een kamer geslapen waar een electrische boiler hing, ook hebben anderen er geslapen, samen. Zolang het een elektrische boiler is, is er GEEN gevaar